Halkla ilişkiler alanı, kurumu tanıtma, kurumun çalışmaları ve kurum hakkında çevrede olumlu izlenimler oluşturabilecek ilişkileri kurma ve bu amaçla gerekli faaliyetleri planlanma, geliştirme ve yürütme, şirketleri müşterilere, müşterileri şirketlere tanıtma, müşterilerle olumlu ilişkiler geliştirilmesi için gerekli çalışmaları yürütme, sosyal ve ekonomik konularla müşterilerden gelen talep doğrultusunda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sonuca ulaşılmasını sağlama, organizasyon düzenleme sürecini takip etme, temel düzeyde proje geliştirme, mekân düzenleme ve süsleme, yardımcı hizmetleri temin etme yeterlikleri kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin verildiği alandır.
Bu alan, küreselleşen dünya içinde kurum ve kuruluşlar için bir ihtiyaç sonucunda oluşmuştur. Sektörün turizm, servis, reklam, pazarlama vb. sektörler ile de ilişkisi bulunmaktadır. Bu da sektördeki iş gücünün çok yönlü ve yüksek seviyede olmasını zorunlu kılmaktadır.
Meslek lisesinden sonra "Yükseköğretim Kurumları Sınavında" (YKS) başarılı olanlar, lisans programlarına ya da meslek yüksekokullarının ilgili bölümlerine devam edebilirler. Mezun olan öğrencilerin ek puanları ile yerleşebilecekleri ön lisans programları da mevcuttur.
Halkla ilişkiler alanı pek çok iş kolunu doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilendirdiği için bu sektörde iş bulma olanakları oldukça geniştir.
Halkla ilişkiler ajanslarında, özel kurum ve kuruluşların, kamu kurum ve kuruluşlarının halkla ilişkiler, kurumsal iletişim ve tanıtım bölümlerinde, görsel ve işitsel medya kuruluşlarında, medya takip ajanslarında, kamuoyu ve piyasa araştırma şirketlerinde, reklam ajanslarında, haber ajanslarında, çağrı merkezlerinde, şirketlerin müşteri ilişkileri birimlerinde, organizasyon ve fuar şirketlerinde, turizm şirketlerinde, ticaret odaları vb. yerlerde çalışabilirler.